Tuesday, July 29, 2008

PAS ajak Umno bincang isu orang muda

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda Pas Pusat menjemput pergerakan Pemuda Umno untuk mengadakan perbincangan bersama berhubung beberapa isu yang menyentuh kepentingan generasi muda negara ini.

Ketuanya Salahudin Ayub berkata sejak kebelakangan ini banyak isu nasional telah dibangkitkan ke pengetahuan rakyat dan sewajarnya kedua-dua sayap parti politik utama mewakili orang Melayu di negara ini berjumpa dan bersama-sama mengatasinya.

"Kita mahu masyarakat melihat pemuda Pas dan Umno bukan hanya bertarung atas pentas politik semata-mata tetapi adalah satu kumpulan yang berkongsi pentas bagi mewakili satu golongan.

"Ia adalah golongan muda yang diwakili oleh kami berdua," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Salahudin mengulas demikian mengenai surat yang dikirimnya semalam kepada Ketua Pemuda Umno Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang mencadangkan satu pertemuan diadakan bagi membincangkan perkara terbabit bagi merealisasikannya.

Salahuddin berkata percubaan kali keduanya itu diharapkan membuahkan hasil selepas jemputan bagi membincangkan isu gejala sosial kira-kira dua tahun lepas tidak mendapat maklum balas daripada Pemuda Umno.

No comments: