Sunday, November 16, 2008

Kenapa CNN memberi liputan meluas kepada Anwar selama ini ?

Antara yang diberi liputan ialah pertemuan Anwar dengan diplomat asing seramai 38 orang seperti klip video di bawah. Ia dipancarkan ke seluruh dunia oleh CNN yang jika anda teliti dan kaji adalah antara agensi ‘milikan’ Yahudi…

yer

Tidak pelik kerana memang ramai yahudi sukakan Anwar dan sebab itu rakan rakan Anwar juga adalah Yahudi atau kepala otak cenderung kepada fahaman tajaan Yahudi…

Lihat juga bagaimana pihak Polis ditohmah dengan jelas dan sistem kehakiman dipertikai di hadapan puluhan juta rakyat dunia yang mendapat akses siaran CNN ini.

Di bawah ini sedikit petikan dari Anwar Dot Com dan ulasan tentang CNN :
Wednesday, July 23, 2008

Pertemuan Anwar dengan 38 Diplomat

Sekitar jam 11.30 pagi semalam bertempat di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat, satu taklimat kepada wakil-wakil kedutaan asing di Malaysia telah diadakan. Taklimat sesi tertutup yang dihadiri 38 duta dan wakil-wakil kedutaan asing, bertujuan untuk menerangkan keadaan politik semasa terutamanya berkaitan Pakatan Rakyat, tuduhan fitnah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim serta berkongsi pandangan mengenai kedudukan ekonomi negara.

Sambutan para diplomat sangat positif. Kami berharap dapat meningkatkan kerjasama serta mengeratkan lagi hubungan dua hala dengan para wakil-wakil kedutaan asing di Malaysia. Apa yang pasti sesi pertemuan seperti ini merupakan satu forum yang sangat berguna bagi menyampaikan berita, pandangan dan idea berkaitan parti dan Pakatan Rakyat kepada komuniti diplomatik.

baca artikel asal di anwaribrahimblog.com

Ulasan

1. Kes liwat Anwar 1998; Ramai orang berkunjung ke rumah Anwar, solat hajat, baca yasin dan mendengar taklimat hampir setiap malam. Anwar turut mengadakan road show, sambutan di luar jangkaan. Orang ramai turun ke jalan raya di sekitar ibu kota mengadakan demonstrasi secara mingguan. PAS menubuhkan GERAK untuk mengadakan road show ke seluruh negara, bela Anwar. sekurang-kurang 15 jenis buku politik ditulis khusus sokong Anwar, Harakah meningkat 5 kali ganda daripada cetakan biasa. Majalah Tamadun mendapat sambutan hangat dan habis di pasaran. Laman-laman web/blog tumbuh seperti cendawan lepas hujan (lebih 30 laman web/blog muncul) untuk sokong Anwar. Cikgu-cikgu dan para mahasiswa mencetak bahan-bahan internet untuk diedarkan kepada anak murid dan kawan-kawan

2. Kes liwat Anwar 2008; sedikit sahaja berkunjung ke rumah Anwar, tiada solat hajat, baca yasin. Rumah Anwar sunyi. Anwar turut mengadakan road show, sambutan biasa sahaja, kecuali dianjurkan oleh kerajaan negeri Selangor seperti protes harga minyak tetapi penyokong memprotes penyanyi underground yang tunjuk bontot. Protes dalam protes. Tiada yang turun ke jalan raya di sekitar ibu kota mengadakan demonstrasi secara mingguan.Kecuali sambutan secara kecilan di IPK dan HKL, itupun di kalangan hard core Pemuda PKR. Laungan TAKBIR tak bersambut. Lebih ramai pihak media/wartawan daripada penyokong Anwar.PAS serah Anwar selesaikan sendiri isu liwat kerana isu itu bukan isu parti tetapi isu peribadi. Penulis buku politik tidak berminat menerbitkan buku mengenai topik ini kerana sudah jangka tidak akan laku di pasaran, Harakah dicetak seperti biasa dan tiada peningkatan drastik. Editorial tidak berminat fokus isu itu. Majalah Tamadun sudah tidak diterbitkan lagi. Akhbar tabloid Siasah, Suara Keadilan diterbitkan seperti biasa. Tiada tanda-tanda, sambutan hangat masyarakat jika ditambah bilangan percetakan. Tiada web/blog baru ditubuhkan semata-mata membela Anwar. Hanya bergantung kepada web dan blog yang sedia ada.

3. Mufti Perlis anggap isu itu Isu peribadi yang cuba dipolitikkan menjadi isu rakyat. Rakyat sudah bosan kerana isu ini masih berlarutan tanpa penyelesaian, jadi cara terbaik adalah bersumpah dengan nama Allah di kedua-dua belah pihak.

4. Ibrahim Ali anggap sikap berdolah dalik Anwar akan mengurangkan kepercayaan masyarakat kepadanya. Enggan bersumpah. Enggan ke IPK. Enggan beri DNA

5. Anwar beritahu beliau kena tahan di pertengahan jalan oleh pihak pihak sedangkan beliau nak pergi ke IPK. Fakta sebenar, polis ‘cekup’ Anwar tengah jalan kerana Anwar nak balik ke rumahnya dan kunci pintu supaya polis datang ke rumahnya dan kepung rumahnya seperti 1998. Lagi pun polis bukan bodoh, kalau terpaksa kepung dan kopek pintu rumah Anwar, Anwar akan beritahu media antarabangsa, rumah saya kena kepung dan dikopek. Jadi lebih baik, cekup tengah jalan, sebelum Anwar sampai ke rumah dan kunci. Masa kena cekup, peguam Anwar ada bersama, kenapa dia tak halang. Sepatutnya, kalau benar Anwar nak bekerjasama dengan polis, beliau terus ke IPK dalam perjalanan dari BPR Putrajaya. Kenapa pula melencung ke rumahnya ? Kalau nak lapor keburukan orang lain, awal-awal lagi dah bertolak, kalau nak beri kenyataan kepada polis, kerana didakwa suspek, pelbagai alasan diberi termasuk bersembunyi di kedutaan Turki dan menyorok dalam bilik bacaan di rumahnya.

6. Anwar kata beliau kena telanjang semasa di HKL. Pengarah HKL pula kata, mereka tak suruh Anwar telanjang. Mana satu yang betul ni ? Anwar suka cakap berbelit-belit dan berpusing-pusing. Pantangnya hanya satu, pantang jumpa pentas India akan termenari dengan sendiri walaupun tidak disuruh. Sebab itu semua peguam peribadi beliau India, S. Nair, Sivarasa..

7. Bermakna, jika sambutan dalam negara semakin kurang kepada Anwar, beliau hanya mempunyai satu peluang sahaja iaitu melaporkan kepada kedutaan asing. Anwar beritahu kedutaan asing, sistem kehakiman Malaysia, polis telah korup. Pihak hospital tidak profesional, suruh beliau telanjang dan pelbagai keburukan lagi yang menunjukkan Malaysia tidak demokrasi dan perlu dikenakan tekanan politik pihak negara luar kepada Malaysia.

8. Semua ini membuktikan Anwar memang bergantung kepada kuasa asing khususnya Amerika Syarikat yang beliau telah dilantik sebagai Council on Foreign Relations (CFR) New York

No comments: